۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۱۲۸۸۷

اقتصاد مقاومتی راهی در برابر مقابله با تحریم هاست

ملت ايران از مجاهدت و كوشش ‌هاي اقتصادي و اعتقادي خود مأيوس نمي ‌شوند، بلكه با تكيه بر باورها و عزم راسخ خود، بخش بزرگي از مسير توسعه و تحول را طي نموده‌اند و بخش ديگر را نيز با توكل به خدا و تلاش مضاعف و جهاد اقتصادي و تولید ملی طي خواهند كرد.
اقتصاد مقاومتی راهی در برابر مقابله با تحریم هاست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر؛کشور ایران به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و استراتژیکی که دارد از دیرباز مورد توجه بسیاری از کشورهای استبدادگر بوده است. بابرپایی انقلاب و پایین آمدن پرچم طاغوت و جایگزین شدن جمهوری اسلامی ، ایران اولين كشوري است كه تاكنون در برابر ابرقدرت‌ هاي شرق و غرب مقاومت نموده و با تكيه بر اصول اسلامي و اعتقادي، با ظلم ‌ها و ستم‌ هايي كه استكبار جهاني اعمال نموده به مخالفت و مبارزه برخاسته است. و دست طمع آمریکا و هم پیمانانش از کشورمان کوتاه کرده. و این کشورها درصدد دشمنی با ایران برآمدند.

در سال ۵۹ جنگی تمام عیار بر ایران اسلامی تحمیل گشت که با رهنمودهای امام خمینی (ره) و جانفشانی های مردم غیور این سرزمین و یاری امام زمان بعد از ۸ سال دفاع مقدس ایران با سرافرازی از این برهه ی تاریخی عبور کرد. انقلاب اسلامي ايران با كسب موفقيت‌ هاي مختلف در عرصه سياسي، اقتصادي و نوآوري توانسته به عنوان كشوري مستقل از جوامع غربي، الگوي ديگر كشورهاي اسلامي باشد.از جمله این دستاوردهای مهم علمی «انرژی هسته ایی»،«علم شبیهه سازی»، «ارسال ماهواره به فضا»و «ارسال موجود زنده به فضا» را می توان اشاره کرد؛ که با واکنش غرب روبرو شدکه دشمن درصدد برآمد که با ایجاد انحراف، مسیر انقلاب را عوض کند و با فتنه سال۸۸ چهره ی واقعی خود را به نمایش گذاشت. در این میان ملت ایران در ۹ دی همان سال با تجدید پیمان با انقلاب اسلامی مشت محکمی بر دهان دشمنان خارج و داخل زدند. صدور اين انقلاب به دلها و قلوب مسلمانان و ساير ملل و دعوت ملل مسلمان به وحدت و همبستگي موجب نگراني نظام سرمايه‌ داري غرب شده است.

زيرا بزرگ ترين بازار مصرف كالاهاي غربي همين كشورهاي اسلامي مي باشد، بنابراين وجود كشور ايران در خاورميانه كه موجب بيداري جوامع اسلامي گشته است، تهديدي براي استكبار جهاني و دول غربي محسوب مي گردد و آنان از هر حربه‌ اي براي فشار و تحريم كشور ايران بهره مي برند تا مانعي بر راه رشد و توسعه كشوري مستقل از جوامع غربي شوند.

از آن پس ایران با موجی از تحریم ها روبرو شد. که با تدبیر رهبر انقلاب سالها به نام سال جهاد اقتصادی، همت مضاعف کار مضاعف وتولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاری شد و با پیشنهاد اقتصاد مقاومتی راهی به سمت استقامت در برابر این تحریم ها باز کرد.

در چنين شرايطي، نه تنها مردم شريف ايران از مجاهدت و كوشش ‌هاي اقتصادي و اعتقادي خود مأيوس نمي ‌شوند، بلكه با تكيه بر باورها و عزم راسخ خود، بخش بزرگي از مسير توسعه و تحول را طي نموده‌اند و بخش ديگر را نيز با توكل به خدا و تلاش مضاعف و جهاد اقتصادي و تولید ملی طي خواهند كرد. با نگاهي به تاريخ انقلاب اسلامي نيز مي توان مجاهدت و عزم نافذ مردم ايران را درك نمود كه همواره از اوايل انقلاب و در طول جنگ تحميلي و بعد از آن نيز در برابر دشمنان اسلام مبارزه كرده و از سرزمين و اعتقادات خود دفاع نمودند. لذاست که با تکیه بر جنبش نرم‌افزاری و الگوی اسلامی- ایرانی اداره‌ی جامعه، شکل بدیعی به خود می‌گیرد که الهام‌بخش جمیع ملت‌های آزاده خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۰:۱۲

17 Jan 2020